تبلیغات
تحقیق دانشگاه - پاورپوینت اصول و روشهای بازاریابی و مدیریت بازار

پاورپوینت اصول و روشهای بازاریابی و مدیریت بازار

این پاورپوینت در مورداصول و روشهای بازاریابی و مدیریت بازار در ۲۰۰ اسلاید زیبا می باشد.

 بررسي‌هاي آماري و تجربيات زيادي در اين زمينه وجود دارد كه اين نظر را تأييد مي‌كند.براساس اصل پاريتو، چيزي در حدود ۲۰% از مشتريان يك شركت، تأمين كنندة تقريباً ۸۰% سود شركت هستند.امروزه شركت‌ها دريافته‌اند كه نگهداري يك مشتري قديمي بسيار كم هزينه‌تر از پيدا كردن يك مشتري جديد است.

 

براساس نتايج حاصل از بررسيها در بخش فروش شركتها و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي مختلف، مشخص شده است كه براي فروش كالايي به يك مشتري جديد چيزي در حدود ۴ تا ۸ بار مراجعة حضوري به فرد مورد نياز است اين در حالي است كه ۲ يا ۳ بار مراجعة حضوري به يك مشتري قديمي براي فروختن جنسي جديد به او كافي است.

*بازاريابي در بازرگاني پيشرفته به معني طيف وسيعي از فعاليتهاي تحقيقاتي، طراحي،‌تدارکات، توليد، بيمه، کنترل کيفيت، انبارداري، آماده سازي براي مصرف، تعيين قيمت، تعيين عوامل فروش، شناسايي مشتري، بسته بندي، فروش و خدمات پس از فروش است به طوري که توزيع وانتقال کالا به مصرف کنندگان دور و نزديک را تسهيل نمايد.

*

سيستم هاي چندگانه يک سيستم بازاريابي عبارت اند از:

۱- سيستم اطلاعات بازاريابي

۲- سيستم برنامه ريزي بازاريابي

۳- سيستم سازماني بازاريابي

۴- سيستم کنترل بازاريابي

بازاريابي و مديريت بازار يکي از شاخه هاي مهم دانش مديريت است که وظيفه اصلي آن شناخت نيازها و خواسته هاي انساني و رفع آنها از طريق فرايند مبادله منابع مي‏باشد.

•نياز کمبودي است که توسط فرد احساس مي شود يا به عبارت ديگر نياز عبارت است از حالت محروميت احساس شده در فرد که اين محروميت آرامش و تعادل آدمي را بر هم زده و در او انگيزه اي براي ارضاي آن پديد مي آورد.بعضي از اين نيازها ذاتي و بعضي از آنها هم اکتسابي مي باشند  که بايد ارضاء شوند.

 

هنگامي که مردم براي ارضاي نيازهاي خود در مورد خريد و فروش کالا تصميمي را اتخاذ مي کنند عمل مبادله صورت مي گيرد.

 

همه مسائل سازمان‌ها در سيستمي به هم تنيده و در فرايند کنش متقابل با يکديگر نمومي يابند و هيچ مسأله‌اي در سازمان‌ها جداي از ساير مسائل رخ نمي‌دهد.

•شرکت ها بتوانند شرايط پيرامون خود را بشناسند
•تحيلي مشخص از شرايط پيراموني به عمل آورند
•در صورت وجود مسئله‌اي در آن، راه‌هاي حل مناسب را پيدا کنند و به کار برند.

•تعريف مشتري

 

 

مشتري چيست و كيست و چرا وجودش تا اين حد براي سازمانهاي فروشنده بسيار مهم و حياتي است؟

 

درفرهنگ بازار، مشترى فردى است که توانايى و استعداد خريد کالا و يا خدمتى را داشته باشد، که اين توانايى و استعداد به صورت توأم در فرد بروز کرده و انتخاب و عمل خريد انجام مى پذيردهر سازماني كه وظيفه خطير فروش كالا يا خدمات را بر عهده مي گيرد وارد جاده اي مي شود كه در اين جاده مسايل گوناگوني در مسيرش قرار مي گيرند كه ناچار است به هر طريق ممكن از پس آنها برآيد تا به مقصود خود يعني دستيابي به مشتريان نايل آيد

 

 

امروزه شركت‌ها دريافته‌اند كه نگهداري يك مشتري قديمي بسيار كم هزينه‌تر از پيدا كردن يك مشتري جديد است. بررسي‌هاي آماري و تجربيات زيادي در اين زمينه وجود دارد كه اين نظر را تأييد مي‌كند.براساس اصل پاريتو، چيزي در حدود ۲۰% از مشتريان يك شركت، تأمين كنندة تقريباً ۸۰% سود شركت هستند.

 

براساس نتايج حاصل از بررسيها در بخش فروش شركتها و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي مختلف، مشخص شده است كه براي فروش كالايي به يك مشتري جديد چيزي در حدود ۴ تا ۸ بار مراجعة حضوري به فرد مورد نياز است اين در حالي است كه ۲ يا ۳ بار مراجعة حضوري به يك مشتري قديمي براي فروختن جنسي جديد به او كافي است.

*هدف از بازاریابی تلفنی گرفتن وقت از مخاطب برای ملاقات حضوری است، لذا از ارائه اطلاعات زیاد خودداری كنید
*در هنگام صحبت با تلفن چای نخورید، سیگار نكشید، روزنامه نخوانید و…
*برای وقت مشتری ارزش قائل شوید
*روی بعضی از مواضع پافشاری نكنید
*تصویر درستی از خود ارائه دهید
*با سرعت مناسب صحبت كنید
*سوالهای غیرمرتبط و یا حتی خصوصی مطرح نكنید
*خانمها از اصطلاحات مردانه و آقایان از اصطلاحات زنانه نباید استفاده كنند
*سعی كنید سوالها و اعتراضات مشتریان را پیش بینی كنید
*مدیریت ارائه اطلاعات داشته باشید، لازم نیست به همه سوالها پاسخ دهید

*صدایتان را ضبط كنید و به آن گوش دهیدسيستم هاي چندگانه يک سيستم بازاريابي عبارت اند از:

۱- سيستم اطلاعات بازاريابي

۲- سيستم برنامه ريزي بازاريابي

۳- سيستم سازماني بازاريابي

۴- سيستم کنترل بازاريابي

 

 

نوشته پاورپوینت اصول و روشهای بازاریابی و مدیریت بازار اولین بار در یک وی دو - خرید و فروش فایل پدیدار شد.

لطفا از لینک زیر دانلود کنید دانلود فایل


  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

حدید و شرف شمس..........دوشنبه 22 مرداد 1397

دانلود آهنگ تورو دوس دارم اندازه یه دنیا علیرضا روزگار(آهنگ خواننده های معروف, آهنگ های شاد)..........چهارشنبه 3 مرداد 1397

سینک توکار کن مدل ۳۱۶..........شنبه 30 تیر 1397

علل فراگیر شدن کفپوش های اپوکسی..........شنبه 26 خرداد 1397

درمان و ترمیم موهای آسیب دیده با مواد طبیعی..........پنجشنبه 3 خرداد 1397

تشخیص مرگ مغزی..........دوشنبه 17 اردیبهشت 1397

 دلیل احساس درد در دنده‌ها..........یکشنبه 16 اردیبهشت 1397

علائم سرطان تخمدان..........شنبه 15 اردیبهشت 1397

درمان سنتی و خانگی آفت دهان..........جمعه 14 اردیبهشت 1397

دمنوش های مفید برای قبل از قاعدگی..........پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397

پیشگیری و درمان اگزما..........پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397

روش های اشتباه برای جلب توجه..........چهارشنبه 12 اردیبهشت 1397

درباره بی بی چک و نحوه استفاده از آن..........سه شنبه 11 اردیبهشت 1397

علت های درد بعد از رابطه جنسی در زنان..........سه شنبه 11 اردیبهشت 1397

درمان افسردگی با طب سنتی..........دوشنبه 10 اردیبهشت 1397

همه پستها